Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników


Zapraszamy wszystkich pracowników naukowych, przedsiębiorców oraz reprezentantów innych podmiotów z woj. zachodniopomorskiego na dyżur ekspercki w formie on-line. Poświęcony on będzie ostatnim możliwościom w ramach konkursu dla Europejskiego Zielonego Ładu (European Green Deal Call) programu Horyzont 2020, do którego nabór potrwa do 26 stycznia 2021 r.

Więcej informacji na stronie: https://innowacje.zut.edu.pl

OPUS 20 + LAP

Konkurs OPUS 20 w nowej postaci. Wnioski składać mogą naukowcy na każdym etapie kariery. Konkurs zakłada realizację następujących projektów badawczych:

  • bez udziału partnerów zagranicznych;
  • z wykorzystaniem przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych;
  • z udziałem partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach ogłaszanych przez instytucje partnerskie programów, organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej (przy czym zespoły zagraniczne mogą ubiegać się o te środki finansowe w ramach innych programów finansowania badań, które nie są współorganizowane przez NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej);
  • w ramach współpracy LAP – tj. we współpracy z zagranicznymi zespołami badawczymi, które występują równolegle o środki finansowe na realizację tych projektów badawczych do właściwych dla nich instytucji finansujących badania w ramach programów organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej;
  • w ramach współpracy LAP przy równoczesnym udziale partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach ogłaszanych przez instytucje partnerskie programów, organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej;

Procedura agencji wiodącej (LAP - Lead Agency Procedure) ma ułatwić międzynarodowym zespołom naukowym aplikowanie o środki na realizację wspólnych projektów badawczych, a agencjom finansującym badania – proces oceny wniosków. Celem postępowania LAP jest również zapobieganie problemom wynikającym ze stosowania procedury oceny równoległej, jak np. sytuacji, w której w jednej z agencji wniosek jest zaakceptowany, a z kolei w drugiej – ten sam wniosek jest odrzucony.

Wniosek OPUS LAP, musi być przygotowany przez polski zespół badawczy we współpracy z zagranicznymi zespołami badawczymi. Dodatkowo, każdy z zagranicznych zespołów badawczych zaangażowany w dany projekt musi złożyć do właściwej instytucji partnerskiej wniosek o finansowanie, w tym komplet wymaganych przez nią dokumentów, zgodnie z obowiązującymi w tej instytucji terminami i zasadami

Szczegółowe informacje: https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus20

PRELUDIUM BIS 2

Konkurs PRELUDIUM BIS 2 skierowany jest do podmiotów prowadzących szkoły doktorskie, który zakłada przyznanie stypendium dla najlepszych doktorantów w szkołach doktorskich, finansowanie badań oraz możliwość odbycia stażu zagranicznego.

Budżet projektu może obejmować środki na badania w wysokości maks. 180 000 zł, koszty stypendium doktoranckiego oraz koszty pośrednie w wysokości maks. 20%. W konkursie będą finansowane projekty trwające 36 lub 48 miesięcy.

Szczegółowe informacje: https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium-bis2

SONATA 16

Konkurs na projekty badawcze realizowane przez osoby rozpoczynające karierę naukową, posiadające stopień doktora. Celem tego konkursu jest wsparcie kierownika projektu w prowadzeniu innowacyjnych badań naukowych o charakterze podstawowym z wykorzystaniem nowoczesnego zaplecza aparaturowego i/lub rozwiązania metodologicznego. W konkursie mogą brać udział naukowcy, którzy otrzymali stopień naukowy doktora od 2 do 7 lat przed rokiem złożenia wniosku. Wnioskodawcy mogą ubiegać się o finansowanie projektów obejmujących badania podstawowe, trwających 12 miesięcy, 24 miesiące lub 36 miesięcy.

Szczegółowe informacje: https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonata16

BEETHOVEN CLASSIC 4

BEETHOVEN CLASSIC 4 to międzynarodowy konkurs dwustronny na polsko-niemieckie projekty badawcze w zakresie nauk humanistycznych, społecznych i o sztuce. Organizowany jest przez Narodowe Centrum Nauki z niemiecką agencją Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG), zgodnie z procedurą oceny wspólnej. Oznacza to, że agencje partnerskie przeprowadzą wspólnie proces oceny merytorycznej i wyboru projektów rekomendowanych do finansowania.

Można otrzymać środki finansowe na na wynagrodzenie dla zespołu badawczego, stypendia dla studentów lub doktorantów, zakup lub wytworzenie aparatury naukowo-badawczej oraz pokryć inne koszty związane z wydatkami niezbędnymi do realizacji polskiej części projektu badawczego.

W NCN przyjmowane są wnioski krajowe, do których załączone są opisy wspólnych projektów badawczych (Joint Project Description, JPD) wraz z CV i wykazem publikacji kierowników oraz wykonawców polskiego i niemieckiego zespołu badawczego. Informacje zawarte w JPD oraz w CV z wykazem publikacji nie mogą być sprzeczne z informacjami ujętymi w poszczególnych sekcjach wniosku krajowego składanego w systemie ZSUN/OSF oraz w pozostałych załącznikach do wniosku.

Szczegółowe informacje: https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/beethoven_classic4

Wnioski do wszystkich wymienionych konkursów można składać za pomocą systemu OSF do 15 grudnia 2020 r. do godz. 16:00.

W grudniu 2020 r. sieć CHIST-ERA ogłosi nowy konkurs w obszarze  technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w ramach którego możliwe będzie składanie wniosków o finansowanie projektów badawczych z następujących tematów:

  • Advanced Brain-Computer Interfaces for Novel Interactions Towards Sustainable ICT.

Do konkursu będą mogły przystępować konsorcja złożone z przynajmniej trzech zespołów badawczych pochodzących z co najmniej trzech krajów biorących udział w konkursie (wstępna lista krajów zainteresowanych udziałem w konkursie opublikowana jest na stronie sieci CHIST-ERA).
Uczestników będą obowiązywały krajowe wymogi formalne określone przez poszczególne agencje finansujące projekty.

Przewidywany termin składania wniosków: 15 lutego 2021 r.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w drugiej połowie 2021 r.

Zapowiedź konkursu ma charakter informacyjny. Szczegółowe warunki zostaną określone w treści oficjalnego ogłoszenia o konkursie.

Jednocześnie sieć CHIST-ERA zaprasza zainteresowanych naukowców do udziału w CHIST-ERA Conference 2020, która odbędzie się w trybie online w dniach 29-30 września oraz 1 października 2020 r. Wydarzenie ma na celu wspólne wypracowanie szczegółowych zagadnień konkursu, dyskusję z ekspertami oraz stworzenie przestrzeni do nawiązania współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

W dniach 29-30 września uczestnicy zajmą się analizą i uszczegółowieniem tematów konkursu CHIST-ERA Call 2020, natomiast w dniu 1 października zaplanowano wspólną dyskusję pomiędzy członkami sieci i naukowcami na temat potencjalnego, dodatkowego konkursu sieci CHIST-ERA poświęconego w całości tematyce Open Science.

Szczegółowe informacje nt. konferencji dostępne są na stronie sieci CHIST-ERA pod adresem:
https://www.chistera.eu/conference-2020-programme

Już 15 września 2020 r. NCN ogłosi konkurs OPUS w nowej odsłonie. Konkurs OPUS 20 jest skierowany do naukowców niezależnie od etapu kariery naukowej, którzy planują realizację:

  • projektów badawczych bez udziału partnerów zagranicznych;
  • projektów badawczych z wykorzystaniem przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych;
  • projektów badawczych z udziałem partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach ogłaszanych przez instytucje partnerskie programów, organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej (przy czym zespoły zagraniczne mogą ubiegać się o te środki finansowe w ramach innych programów finansowania badań, które nie są współorganizowane przez NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej);
  • projektów badawczych w ramach współpracy LAP – tj. we współpracy z zagranicznymi zespołami badawczymi, które występują równolegle o środki finansowe na realizację tych projektów badawczych do właściwych dla nich instytucji finansujących badania w ramach programów organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej;
  • projektów badawczych w ramach współpracy LAP przy równoczesnym udziale partnerów zagranicznych, którzy nie ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach ogłaszanych przez instytucje partnerskie programów, organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej;

Procedura agencji wiodącej (LAP) jest nowym standardem oceny wniosków stosowanym w europejskich instytucjach finansujących naukę. Ma ona ułatwić międzynarodowym zespołom naukowym wnioskowanie o środki na realizację wspólnych projektów badawczych oraz usprawnić proces oceny wniosków przez instytucje finansujące badania naukowe.

W przypadku konkursu OPUS 20 współpraca LAP oparta jest na porozumieniach o współpracy NCN z instytucjami partnerskimi:

  • FWF - Austrian Science Fund;
  • GAČR - Czech Science Foundation;
  • ARRS - Slovenian Research Agency;
  • DFG - German Research Foundation;
  • SNSF - Swiss National Science Foundation.

W przypadku rekomendowania do finansowania projektów badawczych, NCN przyznaje środki finansowe dla polskich zespołów badawczych, a pozostałe instytucje partnerskie (FWF, GAČR, ARRS, DFG lub SNSF) przyznają środki finansowe zagranicznym zespołom badawczym.

W konkursie OPUS 20 przyjmowane będą również wnioski o przyznanie środków finansowych na realizację projektów badawczych (w tym wnioski OPUS LAP) z udziałem partnerów z zagranicznych instytucji naukowych, którzy nie aplikują o środki finansowe do FWF, GAČR, ARRS, DFG lub SNSF w ramach programów organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej. W przypadku tych wniosków, zagraniczne zespoły badawcze muszą pozyskać środki finansowe na realizację projektów z innych źródeł.

Współpraca międzynarodowa w konkursie OPUS 20 nie jest obowiązkowa, a wnioski z udziałem partnerów zagranicznych nie będą traktowane preferencyjnie w stosunku do wniosków, które takich partnerów nie angażują.

Szczegóły i aktualizacje znajdują się na stronie: https://ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-07-15-zapowiedz-opus-lap

Komunikat Nr 4 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu końcowego na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do następujących zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu końcowego na studiach podyplomowych należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy końcowe na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób zdalny lub konwencjonalny.
  3. O sposobie realizacji egzaminu końcowego decyduje kierownik studiów podyplomowych informując o decyzji Dziekana Wydziału Informatyki.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana słuchaczom studiów podyplomowych przez kierownika studiów.
  5. W przypadku realizacji egzaminu końcowego w sposób zdalny:
    a) Komisja egzaminu końcowego powinna znajdować się na terenie Wydziału Informatyki.
    b) Słuchacz studiów podyplomowych bierze udział w egzaminie końcowym z wykorzystaniem platformy MS Teams lub innej zapewniającej możliwość weryfikacji tożsamości.
    c) Słuchacz studiów podyplomowych przystępujący do egzaminu końcowego powinien zostać zidentyfikowany przez kierownika studiów podyplomowych.
    d) Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu kierownikowi studiów podyplomowych takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
    e) W przypadku, gdy kierownik studiów podyplomowych nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez komisję przed rozpoczęciem egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, kierownik studiów podyplomowych ma prawo wykluczyć słuchacza studiów podyplomowych z dalszego udziału w egzaminie.
    f) Po zakończeniu egzaminu końcowego kierownik studiów podyplomowych sporządza protokół, który zostanie niezwłocznie podpisany przez pozostałych członków komisji.
  6. W przypadku egzaminu końcowego realizowanego w sposób konwencjonalny:
    a) Podczas egzaminu końcowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz kierownik studiów podyplomowych.
    b) Pozostali członkowie komisji egzaminu końcowego powinni w jego trakcie znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie końcowym przebywając w sali bądź uczestniczyć w egzaminie z wykorzystaniem platformy MS Teams.
    c) Egzaminy końcowe odbywają się w dwóch przygotowanych do tego celu salach, przy czym w tym samym czasie przeprowadzany może być co najwyżej jeden egzamin końcowy. Egzamin końcowy przeprowadzany będzie na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sali.
    d) Słuchacz studiów podyplomowych powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
    e) Kierownik studiów podyplomowych informuje każdego ze słuchaczy o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów końcowych obsłudze portierni.
    f) Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 3 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu dyplomowego na studiach I i II stopnia na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 4 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy dyplomowe na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób konwencjonalny.
  3. Dyplomant jest zobowiązany dostarczyć na egzamin dyplomowy wydrukowany dwustronnie i zbindowany egzemplarz pracy dyplomowej zgodny z wersją przekazaną do systemu elektronicznego e-dziekanat.
  4. Podczas egzaminu dyplomowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz sekretarz i przewodniczący komisji egzaminacyjnej.
  5. Promotor i recenzent powinni w trakcie egzaminu dyplomowego znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie dyplomowym przebywając w sali, bądź uczestniczyć w egzaminie dyplomowym z wykorzystaniem platformy MS Teams.
  6. Egzaminy dyplomowe odbywają się w czterech przygotowanych do tego celu salach, przy czym równolegle przeprowadzane mogą być co najwyżej dwa egzaminy dyplomowe odbywające się przed różnymi komisjami. Poszczególne egzaminy dyplomowe odbywające się przed daną komisją egzaminu dyplomowego przeprowadzane będą na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sal.
  7. Planowanie terminów egzaminów dyplomowych z uwzględnieniem dostępności sal oraz członków komisji egzaminacyjnych należy do sekretarzy komisji. Plik zawierający bieżącą listę studentów, którzy oczekują na egzamin dyplomowy zostanie udostępniony w zespole MS Teams sekretarzom komisji egzaminów dyplomowych w celu zaplanowania terminów poszczególnych obron w warunkach dostępnych sal egzaminacyjnych.
  8. Dyplomant powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
  9. Sekretarz komisji egzaminu dyplomowego informuje każdego dyplomanta o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów dyplomowych obsłudze portierni.
  10. Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 2 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzenia zaliczeń i egzaminów na studiach prowadzonych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 2 i § 3 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Obligatoryjnie należy stosować się do przepisów zawartych w 3 i 4 Zarządzenia nr 72 w zakresie dotyczącym weryfikacji efektów przypisanych do zajęć oraz zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Uczelni.
  2. Obowiązkiem nauczycieli akademickich realizujących końcową weryfikację efektów przypisanych do zajęć jest zapewnienie ich rzetelnej weryfikacji.
  3. Zaliczenia i egzaminy na Wydziale Informatyki odbywają się w trybie zdalnym w formie ustnej lub pisemnej (testy, zadania otwarte). Wymaganie to dotyczy także zaliczeń/egzaminów poprawkowych z semestru zimowego 2019/2020.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana studentom przez nauczyciela odpowiedzialnego za dane zajęcia.
  5. Zaliczenia i egzaminy w trybie zdalnym powinny być realizowane z wykorzystaniem platformy MS Teams i/lub Moodle.
  6. Student przystępujący do zaliczenia lub egzaminu w trybie zdalnym powinien zostać zidentyfikowany przez prowadzącego zaliczenie lub egzamin. Identyfikacja będzie prowadzona na podstawie czynności przedstawionych poniżej i wykonanych przez studenta.
    Czynności obligatoryjne:
    a) zalogowanie się na platformie MS Teams w zespole wskazanym przez nauczyciela – bez względu na rodzaj platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia egzaminu lub zaliczenia;
    b) w przypadku wykorzystania platformy Moodle jednoczesne zalogowanie się na Platformę MS Teams i Moodle musi nastąpić z komputera o tym samym adresie IP.
    Czynności opcjonalne:
    a) udostępnienie za pomocą kamery swojej twarzy i legitymacji studenckiej z widocznym numerem albumu (pozostałe dane powinny być ukryte) oraz głośne podanie swojego imienia i nazwiska, numeru albumu oraz nazwy przedmiotu, którego dotyczy zaliczenie/egzamin;
    b) udzielenie odpowiedzi na pytanie zadane przez prowadzącego lub wykonanie zleconej przez niego czynności.
  7. Zgodnie z rozdz. II, pkt. 7 Załącznika do Zarządzenia Nr 32 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzenia Zasad korzystania z infrastruktury informatycznej ZUT użytkownik Uczelnianej Sieci Komputerowej, także student, nie może udostępniać hasła dostępowego do swojego konta osobom trzecim. Wykrycie takiego faktu grozi nieuznaniem wyników zaliczenia i/lub egzaminu oraz skierowaniem wniosku do komisji dyscyplinarnej.
  8. W trakcie trwania zaliczenia/egzaminu nauczyciel może wyrywkowo ponawiać weryfikację tożsamości zdających.
  9. Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg zaliczenia/egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu nauczycielowi takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
  10. W przypadku, gdy nauczyciel nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez nauczyciela przed rozpoczęciem zaliczenia/egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, nauczyciel ma prawo wykluczyć studenta z dalszego udziału w zaliczeniu/egzaminie.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Urząd Marszałkowski prowadzi nabór wniosków w ramach projektu pt. „Odpowiedzialny społecznie Proto_lab” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Celem konkursu jest wsparcie w formie udzielenia grantu na realizację przez Zespół naukowy projektu B+R, którego celem jest tworzenie, testowanie i/lub weryfikacja pomysłów, technologii, rozwiązań, których niezwłoczne wdrożenie zwiększy zdolność podmiotów z terenu województwa zachodniopomorskiego do:

  • walki ze skutkami wystąpienia COVID-19,
  • i/lub zapobieganiu rozprzestrzeniania się COVID-19.

Kto może ubiegać się o grant?

Grantobiorcami mogą być uczelnie, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, posiadające siedzibę na terenie województwa zachodniopomorskiego.

Poziom dofinansowania

Poziom dofinansowania projektów to 100% kosztów kwalifikowalnych.

Wartość grantu:

Minimalna kwota dofinansowania grantu wynosi: 20 000 złotych.

Maksymalna kwota dofinansowania grantu wynosi: 150 000 złotych.

Co można finansować? (koszty kwalifikowalne)

  • nabycie materiałów i surowców (w tym surowców, półproduktów, odczynników, materiałów eksploatacyjnych, itp.) służących do prowadzenia badań,
  • koszty aparatury i sprzętu służących celom badawczym – w zakresie i przez okres, w jakim są̨ one wykorzystywane na potrzeby projektu, tj. koszty nabycia lub amortyzacji odpowiadające zakresowi i okresowi wykorzystania do realizacji projektu obliczone na podstawie powszechnie przyjętych zasad rachunkowości lub wyliczone proporcjonalnie do udziału w projekcie koszty ponoszone w wyniku odpłatnego korzystania z aparatury i sprzętu służącego celom badawczym np. najem, leasing,
  • nabycie/ opracowanie usług badawczych, analiz, raportów, ekspertyz, opracowań́, wydawnictw, usług informatycznych oraz dostępu do zbiorów informacji (baz danych, źródeł informacji, profesjonalnych opracowań́) – maksymalnie 50 000 zł brutto,
  • wydatki na wynajem lub dzierżawę̨ aparatury badawczo naukowej – maksymalnie 50 000 zł brutto,
  • wynagrodzenie osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację Projektu (pracownicy naukowi, studenci, doktoranci oraz pracownicy techniczni), wraz z kosztami pracodawcy,
  • koszty uzyskania, walidacji i ochrony patentów lub innego zabezpieczenia wartości praw własności intelektualnej – maksymalnie 10 000 zł brutto,
  • koszty wiedzy i patentów (w tym przede wszystkim wyników badań lub prac rozwojowych) w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności w postaci licencji, know-how, patentów, nieopatentowanej wiedzy technicznej, analiz, raportów badawczych celem dalszego ich wykorzystywania do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych,
  • koszty ogólne Grantobiorcy (koszty niezbędne do realizacji projektu, ale niedotyczące bezpośrednio głównego przedmiotu projektu), takie jak np. obsługa księgowa projektu, wynagrodzenie kadry zarządzającej, koszty utrzymania powierzchni biurowych etc., – maksymalnie 10% wartości projektu,
  • podatek VAT jest kwalifikowalny, pod warunkiem, że nie ma możliwości jego odzyskania.

Termin naboru

Rozpoczęcie: 29 kwietnia 2020 r., godz: 15:30.

Okres realizacji projektu

Realizacja projektu objętego grantem może trwać maksymalnie 3 miesiące. Projekty objęte grantami mogą być realizowane w okresie od 1 lutego do 31 października 2020 r.

Więcej informacji na stronie: http://www.rpo.wzp.pl/

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informujemy, że formularze wniosków dla konkursów OPUS 19, PRELUDIUM 19 oraz POLS są dostępne w systemie osf: https://osf.opi.org.pl/app/adm/start.do

NCBR przewidziało trzy podstawowe obszary tematyczne, w które wpisywać powinny się zgłaszane do dofinansowania projekty:

  • Diagnostyka – urządzenia do szybkiego wykrywania obecności koronawirusa.
  • Leczenie – badania nad wykorzystaniem istniejących lub nowych leków, a także prace nad szczepionką.
  • Profilaktyka – działania prewencyjne ograniczające rozprzestrzenianie się pandemii (w tym koronawirusa SARS-CoV-2) oraz działania na rzecz Polskiej tarczy antywirusowej: poprawy bezpieczeństwa biologicznego i ochrony społeczeństwa oraz wsparcie jego funkcjonowania w stanach zagrożenia epidemiologicznego.

O wsparcie mogą ubiegać się przedsiębiorstwa, zarówno MŚP, jak i duże firmy oraz konsorcja składające się z przedsiębiorców lub przedsiębiorców i jednostek naukowych. Warunkiem koniecznym do otrzymania grantu jest innowacyjność proponowanego rozwiązania co najmniej na poziomie krajowym, a także konieczność jego wdrożenia na rynek. Konkurs dedykowany jest projektom realizowanym na terenie całej Polski: 125 mln zł przeznaczonych zostanie na prowadzenie prac na terenach słabiej rozwiniętych (tj. poza województwem mazowieckim), a 75 mln zł w województwie mazowieckim.

Zgłoszone do dofinansowania w konkursie Szybka Ścieżka „Koronawirusy” projekty mogą obejmować badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz prace przedwdrożeniowe. Obligatoryjnym elementem są jedynie eksperymentalne prace rozwojowe. Minimalna wartość projektu w przypadku pojedynczego MŚP to 1 mln zł, a w przypadku dużych firm oraz konsorcjów 2 mln zł. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych projektów, współfinansowanych przez NCBR, nie może przekroczyć 50 mln euro. Dofinansowanie może wynieść aż do 80% wartości badań przemysłowych prowadzonych w projekcie. Wysokość dofinansowania zależna jest przede wszystkim od rodzaju podejmowanych działań oraz wielkości przedsiębiorstwa.

Nabór wniosków rozpocznie się 6 maja i potrwa do 31 grudnia 2020 r do godz. 12.00. Konkurs podzielony jest na 3 rundy: pierwsza potrwa od 6 maja do 5 czerwca 2020 r., druga od 6 czerwca do 24 lipca 2020 r., a trzecia od 25 lipca do 31 grudnia 2020 r. Ocena wniosków będzie przeprowadzana po zakończeniu każdej z rund i potrwa do 90 dni.

Szczegółowe informacje nt. konkursu dostępne będą na stronie NCBR: https://www.ncbr.gov.pl/o-centrum/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/ncbr-przeznacza-200-mln-zl-na-walke-z-koronawirusem-62201/

Konkurs Szybka Ścieżka „Koronawirusy” finansowany jest z Funduszy Europejskich w ramach Działania 1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój „Projekty B+R przedsiębiorstw”, Poddziałania 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa”.

NCN ogłasza konkurs pn. SZYBKA ŚCIEŻKA DOSTĘPU DO FUNDUSZY NA BADANIA NAD COVID-19. Konkurs skierowany jest do badaczy, którzy mogą poszerzyć wiedzę na temat sposobów diagnozy, leczenia, zapobiegania COVID-19 oraz na temat psychologicznych i społecznych skutków pandemii.

Ze względu na potrzebę szybkiego wspólnego działania naukowców na rzecz zrozumienia mechanizmu działania koronawirusa SARS-CoV-2, a także udoskonalenia testów diagnostycznych, znalezienia leków i łagodzenia skutków pandemii, uruchamiamy szybką ścieżkę dostępu do funduszy na badania nad COVID-19. W ramach konkursu finansowane będą przede wszystkim badania podstawowe związane z patofizjologią choroby, w tym takie, które mogą przyczynić się do podjęcia prac nad przyszłymi strategiami terapeutycznymi lub metodami diagnostycznymi COVID-19; badania nad mechanizmami zakażania, w tym sposobami ochrony pracowników służby zdrowia, oraz badania nad psychologicznymi i społecznymi skutkami pandemii i sposobami ich ograniczania (w tym polityką zdrowotną i organizacją opieki medycznej, etyką badań i opieki nad chorymi, społecznymi zachowaniami w pandemii).

Konkurs jest skierowany do badaczy mających udokumentowane osiągnięcia naukowe w tych obszarach i posiadających co najmniej stopień naukowy doktora. Warunkiem jest pełnienie, obecnie lub w przeszłości, roli kierownika co najmniej jednego projektu badawczego finansowanego w ramach konkursów NCN (OPUS, SONATINA, SONATA, SONATA BIS, HARMONIA, MAESTRO, SYMFONIA, POLONEZ) oraz międzynarodowych konkursów dwustronnych lub wielostronnych lub bycie laureatem innych prestiżowych konkursów międzynarodowych lub krajowych. Okres realizacji zaplanowanych badań może wynosić co najwyżej 18 miesięcy. Wyniki prac muszą być udostępniane powszechnie zaraz po ich uzyskaniu.

Wnioski wypełnione zgodnie z zakresem danych wymaganych w formularzu można składać w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Termin składania wniosków upływa 14 kwietnia br., zaś wyniki zostaną ogłoszone w pierwszej połowie maja.

Szczegóły: https://www.ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-03-30-oglaszamy-konkurs-na-finansowanie-badan-nad-covid-19

W związku z panującą sytuacją Narodowe Centrum Nauki zwraca się z prośbą o przesyłanie wszelkiej korespondencji wyłącznie drogą elektroniczną. Centrum nie będzie przyjmowało korespondencji związanej z projektami naukowymi, stażami, stypendiami i działaniami naukowymi w formie papierowej nadanej od dnia 3 kwietnia 2020 r. aż do odwołania.

Wszelka dokumentacja dotycząca umów na realizację i finansowanie projektów badawczych, staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora, stypendiów doktorskich, działań naukowych (dalej „Umowy grantowe”) powinna być od ww. dnia wyłącznie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym właściwych osób i przesłana na adres ESP Centrum (/ncn/SkrytkaESP). Dotyczy to zarówno dokumentów, które Beneficjenci NCN zobowiązani są złożyć na podstawie zapisów Umów grantowych, jak i tych do złożenia których są uprawnieni.

W przypadku braku możliwości podpisania dokumentacji kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez kierownika projektu możliwe jest:

  1. gdy dokument powinien być podpisany tylko przez kierownika projektu - przesłanie do Centrum skanu/zdjęcia dokumentu odręcznie podpisanego przez kierownika projektu. Dokument taki powinien być wysłany na adres ESP Centrum lub mailowo do opiekuna projektu.
  2. gdy dokument powinien być jednocześnie podpisany przez kierownika projektu i osoby reprezentujące podmiot, w którym realizowana jest Umowa grantowa:
    - przesłanie (wyłącznie na adres ESP Centrum) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby reprezentujące podmiot zeskanowanego dokumentu podpisanego odręcznie przez kierownika projektu lub
    - przesłanie (wyłącznie na adres ESP Centrum) dwóch plików: skanu/zdjęcia dokumentu podpisanego odręcznie przez kierownika projektu i tego samego dokumentu opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób reprezentujących podmiot.

Po odwołaniu tego komunikatu dokumenty oryginalnie podpisane przez kierowników projektów będą musiały być dostarczone do Centrum na zasadach dotychczasowych, o czym Centrum bezzwłocznie poinformuje odrębnym komunikatem.

Powyższe zasady dotyczą Umów grantowych, w których zapisy wymagają przesyłania dokumentów w formie pisemnej (papierowej). Dokumenty dotyczące Umów grantowych, w których zapisy wymagają przesyłania dokumentów w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym właściwych osób i przesłane na adres ESP Centrum.

Szczegóły na stronie: https://www.ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-04-01-dostarczanie-dokumentow-do-ncn

Wózek dla Ewy

W tym trudnym czasie, pragnę przekazać Wam fantastyczną wiadomość i z całego serca podziękować wszystkim, którzy wsparli naszą Zrzutkę. Zaledwie w tydzień wspólnie zebraliśmy niezbędną kwotę. Ewa ma już swój wózek, który ułatwi jej życie i dzięki któremu będzie mogła sprawniej się poruszać, a przede wszystkim bardziej samodzielnie i komfortowo.

Zdjęcia, które przesłała Ewa są dowodem na to, że było warto.

 

Więcej o akcji "Wózek dla Ewy": https://www.wi.zut.edu.pl/pl/wydzial/informacje-o-wydziale/aktualnosci/zbi%C3%B3rka-na-pomoc-dla-pracowniczki-wydzia%C5%82u-informatyki