Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

Informujemy, że formularze wniosków dla konkursów OPUS 20, OPUS 20 LAP, SONATA 16, PRELUDIUM BIS 2 i BEETHOVEN CLASSIC 4 zostały udostępnione w systemie OSF.

W grudniu 2020 r. sieć CHIST-ERA ogłosi nowy konkurs w obszarze  technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w ramach którego możliwe będzie składanie wniosków o finansowanie projektów badawczych z następujących tematów:

  • Advanced Brain-Computer Interfaces for Novel Interactions Towards Sustainable ICT.

Do konkursu będą mogły przystępować konsorcja złożone z przynajmniej trzech zespołów badawczych pochodzących z co najmniej trzech krajów biorących udział w konkursie (wstępna lista krajów zainteresowanych udziałem w konkursie opublikowana jest na stronie sieci CHIST-ERA).
Uczestników będą obowiązywały krajowe wymogi formalne określone przez poszczególne agencje finansujące projekty.

Przewidywany termin składania wniosków: 15 lutego 2021 r.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w drugiej połowie 2021 r.

Zapowiedź konkursu ma charakter informacyjny. Szczegółowe warunki zostaną określone w treści oficjalnego ogłoszenia o konkursie.

Jednocześnie sieć CHIST-ERA zaprasza zainteresowanych naukowców do udziału w CHIST-ERA Conference 2020, która odbędzie się w trybie online w dniach 29-30 września oraz 1 października 2020 r. Wydarzenie ma na celu wspólne wypracowanie szczegółowych zagadnień konkursu, dyskusję z ekspertami oraz stworzenie przestrzeni do nawiązania współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

W dniach 29-30 września uczestnicy zajmą się analizą i uszczegółowieniem tematów konkursu CHIST-ERA Call 2020, natomiast w dniu 1 października zaplanowano wspólną dyskusję pomiędzy członkami sieci i naukowcami na temat potencjalnego, dodatkowego konkursu sieci CHIST-ERA poświęconego w całości tematyce Open Science.

Szczegółowe informacje nt. konferencji dostępne są na stronie sieci CHIST-ERA pod adresem:
https://www.chistera.eu/conference-2020-programme

Komunikat Nr 4 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu końcowego na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do następujących zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu końcowego na studiach podyplomowych należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy końcowe na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób zdalny lub konwencjonalny.
  3. O sposobie realizacji egzaminu końcowego decyduje kierownik studiów podyplomowych informując o decyzji Dziekana Wydziału Informatyki.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana słuchaczom studiów podyplomowych przez kierownika studiów.
  5. W przypadku realizacji egzaminu końcowego w sposób zdalny:
    a) Komisja egzaminu końcowego powinna znajdować się na terenie Wydziału Informatyki.
    b) Słuchacz studiów podyplomowych bierze udział w egzaminie końcowym z wykorzystaniem platformy MS Teams lub innej zapewniającej możliwość weryfikacji tożsamości.
    c) Słuchacz studiów podyplomowych przystępujący do egzaminu końcowego powinien zostać zidentyfikowany przez kierownika studiów podyplomowych.
    d) Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu kierownikowi studiów podyplomowych takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
    e) W przypadku, gdy kierownik studiów podyplomowych nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez komisję przed rozpoczęciem egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, kierownik studiów podyplomowych ma prawo wykluczyć słuchacza studiów podyplomowych z dalszego udziału w egzaminie.
    f) Po zakończeniu egzaminu końcowego kierownik studiów podyplomowych sporządza protokół, który zostanie niezwłocznie podpisany przez pozostałych członków komisji.
  6. W przypadku egzaminu końcowego realizowanego w sposób konwencjonalny:
    a) Podczas egzaminu końcowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz kierownik studiów podyplomowych.
    b) Pozostali członkowie komisji egzaminu końcowego powinni w jego trakcie znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie końcowym przebywając w sali bądź uczestniczyć w egzaminie z wykorzystaniem platformy MS Teams.
    c) Egzaminy końcowe odbywają się w dwóch przygotowanych do tego celu salach, przy czym w tym samym czasie przeprowadzany może być co najwyżej jeden egzamin końcowy. Egzamin końcowy przeprowadzany będzie na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sali.
    d) Słuchacz studiów podyplomowych powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
    e) Kierownik studiów podyplomowych informuje każdego ze słuchaczy o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów końcowych obsłudze portierni.
    f) Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 3 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu dyplomowego na studiach I i II stopnia na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 4 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy dyplomowe na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób konwencjonalny.
  3. Dyplomant jest zobowiązany dostarczyć na egzamin dyplomowy wydrukowany dwustronnie i zbindowany egzemplarz pracy dyplomowej zgodny z wersją przekazaną do systemu elektronicznego e-dziekanat.
  4. Podczas egzaminu dyplomowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz sekretarz i przewodniczący komisji egzaminacyjnej.
  5. Promotor i recenzent powinni w trakcie egzaminu dyplomowego znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie dyplomowym przebywając w sali, bądź uczestniczyć w egzaminie dyplomowym z wykorzystaniem platformy MS Teams.
  6. Egzaminy dyplomowe odbywają się w czterech przygotowanych do tego celu salach, przy czym równolegle przeprowadzane mogą być co najwyżej dwa egzaminy dyplomowe odbywające się przed różnymi komisjami. Poszczególne egzaminy dyplomowe odbywające się przed daną komisją egzaminu dyplomowego przeprowadzane będą na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sal.
  7. Planowanie terminów egzaminów dyplomowych z uwzględnieniem dostępności sal oraz członków komisji egzaminacyjnych należy do sekretarzy komisji. Plik zawierający bieżącą listę studentów, którzy oczekują na egzamin dyplomowy zostanie udostępniony w zespole MS Teams sekretarzom komisji egzaminów dyplomowych w celu zaplanowania terminów poszczególnych obron w warunkach dostępnych sal egzaminacyjnych.
  8. Dyplomant powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
  9. Sekretarz komisji egzaminu dyplomowego informuje każdego dyplomanta o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów dyplomowych obsłudze portierni.
  10. Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 2 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzenia zaliczeń i egzaminów na studiach prowadzonych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 2 i § 3 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Obligatoryjnie należy stosować się do przepisów zawartych w 3 i 4 Zarządzenia nr 72 w zakresie dotyczącym weryfikacji efektów przypisanych do zajęć oraz zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Uczelni.
  2. Obowiązkiem nauczycieli akademickich realizujących końcową weryfikację efektów przypisanych do zajęć jest zapewnienie ich rzetelnej weryfikacji.
  3. Zaliczenia i egzaminy na Wydziale Informatyki odbywają się w trybie zdalnym w formie ustnej lub pisemnej (testy, zadania otwarte). Wymaganie to dotyczy także zaliczeń/egzaminów poprawkowych z semestru zimowego 2019/2020.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana studentom przez nauczyciela odpowiedzialnego za dane zajęcia.
  5. Zaliczenia i egzaminy w trybie zdalnym powinny być realizowane z wykorzystaniem platformy MS Teams i/lub Moodle.
  6. Student przystępujący do zaliczenia lub egzaminu w trybie zdalnym powinien zostać zidentyfikowany przez prowadzącego zaliczenie lub egzamin. Identyfikacja będzie prowadzona na podstawie czynności przedstawionych poniżej i wykonanych przez studenta.
    Czynności obligatoryjne:
    a) zalogowanie się na platformie MS Teams w zespole wskazanym przez nauczyciela – bez względu na rodzaj platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia egzaminu lub zaliczenia;
    b) w przypadku wykorzystania platformy Moodle jednoczesne zalogowanie się na Platformę MS Teams i Moodle musi nastąpić z komputera o tym samym adresie IP.
    Czynności opcjonalne:
    a) udostępnienie za pomocą kamery swojej twarzy i legitymacji studenckiej z widocznym numerem albumu (pozostałe dane powinny być ukryte) oraz głośne podanie swojego imienia i nazwiska, numeru albumu oraz nazwy przedmiotu, którego dotyczy zaliczenie/egzamin;
    b) udzielenie odpowiedzi na pytanie zadane przez prowadzącego lub wykonanie zleconej przez niego czynności.
  7. Zgodnie z rozdz. II, pkt. 7 Załącznika do Zarządzenia Nr 32 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzenia Zasad korzystania z infrastruktury informatycznej ZUT użytkownik Uczelnianej Sieci Komputerowej, także student, nie może udostępniać hasła dostępowego do swojego konta osobom trzecim. Wykrycie takiego faktu grozi nieuznaniem wyników zaliczenia i/lub egzaminu oraz skierowaniem wniosku do komisji dyscyplinarnej.
  8. W trakcie trwania zaliczenia/egzaminu nauczyciel może wyrywkowo ponawiać weryfikację tożsamości zdających.
  9. Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg zaliczenia/egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu nauczycielowi takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
  10. W przypadku, gdy nauczyciel nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez nauczyciela przed rozpoczęciem zaliczenia/egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, nauczyciel ma prawo wykluczyć studenta z dalszego udziału w zaliczeniu/egzaminie.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Urząd Marszałkowski prowadzi nabór wniosków w ramach projektu pt. „Odpowiedzialny społecznie Proto_lab” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Celem konkursu jest wsparcie w formie udzielenia grantu na realizację przez Zespół naukowy projektu B+R, którego celem jest tworzenie, testowanie i/lub weryfikacja pomysłów, technologii, rozwiązań, których niezwłoczne wdrożenie zwiększy zdolność podmiotów z terenu województwa zachodniopomorskiego do:

  • walki ze skutkami wystąpienia COVID-19,
  • i/lub zapobieganiu rozprzestrzeniania się COVID-19.

Kto może ubiegać się o grant?

Grantobiorcami mogą być uczelnie, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, posiadające siedzibę na terenie województwa zachodniopomorskiego.

Poziom dofinansowania

Poziom dofinansowania projektów to 100% kosztów kwalifikowalnych.

Wartość grantu:

Minimalna kwota dofinansowania grantu wynosi: 20 000 złotych.

Maksymalna kwota dofinansowania grantu wynosi: 150 000 złotych.

Co można finansować? (koszty kwalifikowalne)

  • nabycie materiałów i surowców (w tym surowców, półproduktów, odczynników, materiałów eksploatacyjnych, itp.) służących do prowadzenia badań,
  • koszty aparatury i sprzętu służących celom badawczym – w zakresie i przez okres, w jakim są̨ one wykorzystywane na potrzeby projektu, tj. koszty nabycia lub amortyzacji odpowiadające zakresowi i okresowi wykorzystania do realizacji projektu obliczone na podstawie powszechnie przyjętych zasad rachunkowości lub wyliczone proporcjonalnie do udziału w projekcie koszty ponoszone w wyniku odpłatnego korzystania z aparatury i sprzętu służącego celom badawczym np. najem, leasing,
  • nabycie/ opracowanie usług badawczych, analiz, raportów, ekspertyz, opracowań́, wydawnictw, usług informatycznych oraz dostępu do zbiorów informacji (baz danych, źródeł informacji, profesjonalnych opracowań́) – maksymalnie 50 000 zł brutto,
  • wydatki na wynajem lub dzierżawę̨ aparatury badawczo naukowej – maksymalnie 50 000 zł brutto,
  • wynagrodzenie osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację Projektu (pracownicy naukowi, studenci, doktoranci oraz pracownicy techniczni), wraz z kosztami pracodawcy,
  • koszty uzyskania, walidacji i ochrony patentów lub innego zabezpieczenia wartości praw własności intelektualnej – maksymalnie 10 000 zł brutto,
  • koszty wiedzy i patentów (w tym przede wszystkim wyników badań lub prac rozwojowych) w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności w postaci licencji, know-how, patentów, nieopatentowanej wiedzy technicznej, analiz, raportów badawczych celem dalszego ich wykorzystywania do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych,
  • koszty ogólne Grantobiorcy (koszty niezbędne do realizacji projektu, ale niedotyczące bezpośrednio głównego przedmiotu projektu), takie jak np. obsługa księgowa projektu, wynagrodzenie kadry zarządzającej, koszty utrzymania powierzchni biurowych etc., – maksymalnie 10% wartości projektu,
  • podatek VAT jest kwalifikowalny, pod warunkiem, że nie ma możliwości jego odzyskania.

Termin naboru

Rozpoczęcie: 29 kwietnia 2020 r., godz: 15:30.

Okres realizacji projektu

Realizacja projektu objętego grantem może trwać maksymalnie 3 miesiące. Projekty objęte grantami mogą być realizowane w okresie od 1 lutego do 31 października 2020 r.

Więcej informacji na stronie: http://www.rpo.wzp.pl/

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wózek dla Ewy

W tym trudnym czasie, pragnę przekazać Wam fantastyczną wiadomość i z całego serca podziękować wszystkim, którzy wsparli naszą Zrzutkę. Zaledwie w tydzień wspólnie zebraliśmy niezbędną kwotę. Ewa ma już swój wózek, który ułatwi jej życie i dzięki któremu będzie mogła sprawniej się poruszać, a przede wszystkim bardziej samodzielnie i komfortowo.

Zdjęcia, które przesłała Ewa są dowodem na to, że było warto.

 

Więcej o akcji "Wózek dla Ewy": https://www.wi.zut.edu.pl/pl/wydzial/informacje-o-wydziale/aktualnosci/zbi%C3%B3rka-na-pomoc-dla-pracowniczki-wydzia%C5%82u-informatyki

Narodowe Centrum Nauki wprowadza politykę otwartego dostępu do publikacji będących efektem realizacji projektów badawczych finansowanych w całości lub części ze źródeł NCN. Obowiązek zapewnienia otwartego dostępu do efektów realizacji zadań badawczych dotyczyć będzie projektów zakwalifikowanych do finansowania w konkursach ogłoszonych 15 czerwca br.

Otwarty dostęp do publikowanych wyników badań to, obok wymogu otwartego dostępu do danych badawczych, spójna polityka Narodowego Centrum Nauki w ramach tzw. Otwartej Nauki (Open Science) zmierzająca do transparentnego przedstawiania rezultatów pracy naukowej uczonych finansowanych ze środków publicznych.

We wrześniu 2018 r. Dyrektor NCN wraz z 10 liderami europejskich agencji finansujących badania naukowe utworzyli koalicję, tzw. cOAllition S, której priorytetowym założeniem było dążenie do pełnego i natychmiastowego (bez embarga czasowego) dostępu do publikacji zawierających wyniki badań będących efektem realizacji projektów badawczych finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych. Priorytety działań cOAlition S opisano w dokumencie zwanym Plan S.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat założeń Planu S, które można znaleźć na stronie cOAlition S: https://www.coalition-s.org/
oraz w pliku "Ścieżki publikacyjne zgodne z Planem S": https://ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/plan-s-sciezki-publikacyjne.pdf

7 grudnia br. w godzinach 12.00 - 19.00 w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, w otoczeniu świątecznej scenografii, przygotowaliśmy dla Państwa atrakcje związane z pięknym okresem Świąt Bożego Narodzenia.

W programie m.in:

godzina: 14.00 - 15.00 Koncert kolęd w wykonaniu Chóru Kameralnego ZUT, pod dyrekcją prof. Iwony Wiśniewskiej - Salamon. 

godzina 18.00 - 19.00 Spotkanie autorskie ze Sławomirem Wernikowskim z Wydziału Informatyki, promujące zbiór arcyciekawych opowiadań "Passacaglia".

Więcej informacji.

Logo usługi Microsoft Office 365 i Outlook

Szanowni Państwo,

w związku z udostępnieniem naszej Uczelni usług Offce365 przez firmę Microsoft podjęta została decyzja o dokonaniu migracji usług poczty elektronicznej z serwerów ZUT na serwery Microsoft. Trwające przez kilka miesięcy testy pokazały, że usługa działa stabilnie i daje nam dodatkowe korzyści takie jak możliwość korzystania z wielu innych aplikacji ściśle powiązanych z pocztą elektroniczną (np. kalendarze indywidualne i współdzielone, aplikacje do pracy grupowej itp.). System ochrony przed spamem również jest bardziej efektywny. UCI w chwili obecnej stopniowo migruje skrzynki pocztowe na nowe serwery. Administratorzy lokalni kontaktują się z pracownikami ZUT i informują o nowym sposobie korzystania z usługi. Istnieje możliwość, aby Państwo mogli samodzielnie przejść do nowej usługi nie czekając na kontakt z administratorem.

W tym celu:

  1. Należy wejść do systemu zarządzania kontem USK ( na stronie ZUT / Dla pracowników - w zakładce E-usługi / Zarządzanie kontem USK).
  2. Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę „Poczta” Na dole widoczny będzie przycisk „Zleć migrację poczty do usługi Office365”
  3. Po wciśnięciu przycisku zlecenie zostaje przesłane do kolejki.
  4. W momencie kiedy rozpocznie się proces migracji zostanie wysłany list (na stare konto ) informujący o tym fakcie. Od tego momentu wszystkie nowe listy są już przesyłane na nowe konto.
  5. Stare listy są od tego momentu kopiowane na nowy serwer. Po zakończeniu tego procesu, który może trochę potrwać (nawet do kilku dni) wszystkie wiadomości, które się znajdują na starych serwerach będą dostępne na nowym serwerze.
  6. Domyślna konfiguracja skrzynki zakłada sortowanie wiadomości na priorytetowe i inne oraz „wątkowanie” wiadomości (czyli grupowanie wspólnie wiadomości wraz z odpowiedziami) - obie te opcje można wyłączyć wchodząc do zakładki z konfiguracją klienta pocztowego on-line (kółko zębate))

Oto krótka instrukcja korzystania z nowej usługi:

  1. Podobnie jak to do tej pory było, z usługi można korzystać on-line za pomocą przeglądarki lub przy użyciu programu pocztowego (np. Thunderbird, Outlook)
  2. Najprostszy sposób to korzystanie przy użyciu przeglądarki internetowej. Należy się w tym celu połączyć z adresem outlook.office.com (lub ze strony głównej w menu na samej górze kliknąć „outlook” - po lewej stronie od „poczta”)
  3. Sposób logowania trochę się zmienia: w starym systemie podawało się login a w nowym należy podać: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Po wpisaniu powyższego użytkownik systemu zostanie przeniesiony na stronę organizacji (czyli w naszym przypadku ZUT) gdzie należy podać hasło takie jak do starej poczty ( w przypadku niektórych przeglądarek może się pokazać formularz żądający ponownego wpisania nazwy użytkownika – wpisujemy ponownie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
  5. Osoby, które chcą korzystać ze starego programu klienckiego mogą dodać nową skrzynkę używając następujących parametrów konfiguracji:
    • Serwer poczty przychodzącej: outlook.office365.com
      Port IMAP: 993
      Protokół szyfrujący: SSL/TLS
    • Serwer poczty wychodzącej: outlook.office365.com
      Port SMTP: 587
      Protokół szyfrujący: STARTTLS

W przypadku pytań lub napotkanych problemów prosimy kontaktować się z Uczelnianym Centrum Informatyki: https://uci.zut.edu.pl/kontakt/kontakt.html

NCN rozpoczęło nabór wniosków w pięciu konkursach obejmujących badania podstawowe:

  • GRIEG
  • IdeaLab ­
  • MAESTRO 11
  • SONATA BIS 9 
  • UWERTURA 4 

GRIEG oraz IdeaLab to konkursy finansowane w ramach III edycji Funduszy norweskich i EOG na lata 2014-2021 w ramach programu „Badania”, w którym NCN pełni rolę operatora odpowiedzialnego za badania podstawowe. 

GRIEG jest konkursem na wspólne polsko-norweskie projekty badawcze realizowane we wszystkich dziedzinach nauk (wg paneli NCN), ze szczególnym uwzględnieniem badań polarnych i badań z zakresu nauk społecznych. Badania muszą być realizowane wspólnie przez polsko-norweskie zespoły badawcze, składające się z co najmniej jednego partnera polskiego, pełniącego rolę lidera konsorcjum, oraz co najmniej jednego partnera norweskiego. Kierownikiem projektu może być naukowiec posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, zatrudniony w polskiej instytucji badawczej. Liderem norweskiej części zespołu badawczego musi być instytucja badawcza. W skład konsorcjum mogą wchodzić instytucje badawcze, przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe. Czas realizacji projektu może wynosić 24 lub 36 miesięcy.
Wnioskowana wysokość finansowania na cały okres realizacji polsko-norweskiego projektu musi mieścić się w przedziale od 0,5 do 1,5 mln euro. Z grantu można finansować koszty wynagrodzeń i stypendiów zespołu badawczego, zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu.

IdeaLab jest konkursem na projekty badawcze realizowane wspólnie przez zespoły badawcze, składające się z co najmniej jednego partnera polskiego, pełniącego rolę lidera konsorcjum oraz co najmniej jednego partnera z Norwegii, Islandii lub Liechtensteinu. Kierownikiem projektu realizowanego może być naukowiec posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, zatrudniony w polskiej organizacji badawczej. W skład konsorcjum mogą wchodzić instytucje badawcze, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcy. Konkurs będzie przeprowadzony zgodnie z formułą „sandpit” opracowaną przez Radę Nauk Ścisłych i Technicznych Wielkiej Brytanii i stosowaną przez Norweską Radę Badań pod nazwą idélab. Głównym elementem konkursu są warsztaty, podczas których uczestnicy reprezentujący instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, czy inne instytucje publiczne lub prywatne zmierzą się z wyzwaniami stojącymi przed współczesnymi społeczeństwami. Nowatorska formuła warsztatów wspiera opracowanie przełomowych, interdyscyplinarnych i innowacyjnych koncepcji projektów badawczych.
Wnioskowana wysokość finansowania na cały okres realizacji projektu musi mieścić się w przedziale od 0,5 do 1,5 mln euro. Z grantu można finansować koszty wynagrodzeń i stypendiów zespołu badawczego, zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu. Projekt może trwać 24 lub 36 miesięcy.

Adresatem konkursu MAESTRO są doświadczeni naukowcy, którzy planują prowadzić pionierskie badania, w tym także interdyscyplinarne, ważne dla rozwoju nauki i wykraczające poza dotychczasowy stan wiedzy. Kierownikiem projektu może zostać osoba, która posiada co najmniej tytuł naukowy doktora i w ciągu ostatnich 10 lat opublikowała co najmniej pięć publikacji w renomowanych czasopismach/wydawnictwach naukowych polskich lub zagranicznych, a także kierowała przynajmniej dwoma projektami badawczymi realizowanymi w ramach konkursów ogólnokrajowych lub międzynarodowych.

SONATA BIS to konkurs skierowany do uczonych, którzy uzyskali stopień naukowy doktora w okresie od 5 do 12 lat przed rokiem wystąpienia w wnioskiem. Jego celem jest utworzenie nowego zespołu badawczego. Poza kierownikiem projektu wśród osób realizujących projekt nie może być osób posiadających tytuł naukowy, tytuł profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub uprawnienia równorzędne oraz osób, które dotychczas współpracowały ze sobą przy realizacji projektu badawczego finansowanego w drodze konkursu. 

UWERTURA 4 ma na celu wsparcie w skutecznym ubieganiu się o prestiżowe granty finansowane przez Europejską Radę ds. Badań Naukowych (ERC). Badacze, którzy w konkursie UWERTURA będą ubiegać się o staż w zagranicznych zespołach realizujących granty ERC, muszą posiadać co najmniej stopień naukowy doktora i muszą mieć doświadczenie w kierowaniu własnym projektem badawczym wyłonionym w drodze konkursu lub być laureatami prestiżowych stypendiów. Staże mogą trwać od 1 do 6 miesięcy. W okresie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy o realizację stażu naukowiec jest zobowiązany do wystąpienia z wnioskiem o grant ERC, w którym będzie pełnił rolę kierownika projektu, a którego realizacja będzie zaplanowana w polskiej jednostce naukowej. 

Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego ZSUN/OSF. W konkursach GRIEG, MAESTRO, SONATA BIS i UWERTURA potrwa do 17 września 2019 r., a ogłoszenie wyników nastąpi do marca 2020 r. 

W konkursie IDEALAB wnioski również będą przyjmowane do 17 września, a rozstrzygnięcie będzie mieć miejsce w styczniu 2020 r. 

Szczegółowe informacje na temat konkursów można znaleźć na stronie Narodowego Centrum Nauki: https://ncn.gov.pl/aktualnosci/2019-06-17-ogloszenie-konkursow

Niniejszym informuję, że Zachodniopomorski Klub Liderów Nauki po raz kolejny organizuje konkurs „Zachodniopomorskie Noble”, mający na celu promowanie najwybitniejszych osiągnięć nauki Województwa Zachodniopomorskiego.

W tegorocznej edycji konkursu wyróżnione zostaną spełniające wymogi najwyższych standardów osiągnięcia wykonane w roku 2018, w ośmiu wymienionych w regulaminie dziedzinach nauk:

  • humanistycznych,
  • podstawowych,
  • technicznych,
  • ekonomicznych,
  • rolniczych,
  • medycznych,
  • o morzu
  • artystycznych.

Mając na względzie zapisy zawarte w regulaminie konkursu, informuję, że szczególnie premiowane będą:

  • wdrożone i/lub sprzedane opracowania patentowe,
  • publikacje w  czasopismach wysoko notowanych na liście filadelfijskiej,
  • prace wykonane na terytorium RP, w szczególności w regionie Pomorza Zachodniego.

W związku z otrzymanym przez JM Rektora zaproszeniem do złożenia kandydatur ze środowiska naszej uczelni, Dziekani Wydziałów poproszeni zostali o wyłonienie z każdego wydziału maksymalnie  po jednej kandydaturze z ww. dziedzin.

Prorektor ds. Nauki

/-/ Prof. dr hab. inż. Jacek Przepiórski

Link: https://www.zut.edu.pl/zut-pracownicy/aktualnosci/informacje-biezace/article/zachodniopomorskie-noble-6.html

Narodowego Centrum Nauki Rada NCN podjęła decyzję o wzbogaceniu konkursu OPUS o elementy charakterystyczne dla konkursu HARMONIA. W ramach konkursu OPUS będzie można, jak dotychczas, wnioskować o finansowanie projektów badawczych realizowanych zarówno bez współpracy międzynarodowej, jak i zakładające taką współpracę.
 
Konkurs HARMONIA przewidywał finansowanie projektów badawczych realizowanych we współpracy międzynarodowej, niepodlegających współfinansowaniu z zagranicznych środków. Ideą, która leżała u podstaw tego konkursu, było zachęcenie polskich zespołów badawczych do współpracy z partnerami z zagranicy. Na przestrzeni lat w związku z ciągłym poszerzaniem oferty konkursowej oraz włączaniem się NCN w szereg inicjatyw i programów międzynarodowych realizowanych w ramach współpracy dwu- lub wielostronnej, zasadność przeprowadzania konkursu HARMONIA znacząco zmalała. Zespoły naukowe mogą występować o środki na projekty badawcze planowane do realizacji we współpracy międzynarodowej w innych konkursach, w tym w konkursach międzynarodowych dwu- i wielostronnych, a także w konkursie OPUS.
 
W związku z tym Rada NCN podjęła decyzję o rozszerzeniu zakresu konkursu OPUS i umożliwieniu finansowania w jego ramach projektów badawczych, które dotychczas były finansowane w konkursie HARMONIA
Od wrześniowej edycji tego konkursu naukowcy, niezależnie od etapu kariery naukowej, będą mogli również starać się o wsparcie finansowe badań realizowanych we współpracy międzynarodowej nawiązanej bezpośrednio z partnerem lub partnerami z zagranicznych instytucji naukowych, w ramach programów lub inicjatyw międzynarodowych ogłaszanych we współpracy dwu- lub wielostronnej albo projektów realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych. Wnioskodawca będzie zobowiązany przedstawić we wniosku informacje o planowanej współpracy międzynarodowej oraz opisać korzyści z niej wynikające.
 
Zaletą konkursu OPUS jest możliwość finansowania projektów, w których można zaplanować zakup aparatury naukowo-badawczej o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 500 tys. zł, co było niemożliwe w konkursie HARMONIA. Dodatkowo OPUS stwarza większe możliwości w konstruowaniu zespołu badawczego.
Kierownik projektu może otrzymywać wynagrodzenie etatowe ze środków projektu oraz angażować do pracy w zespole osoby ze stopniem naukowym doktora, studentów i doktorantów, a także partnerów z zagranicznych instytucji naukowych. W ramach konkursu można również finansować powiązane z realizacją projektu wyjazdy zagraniczne wykonawców oraz wydatki związane z pobytem w Polsce zagranicznych partnerów projektu, a także wizyty, konsultacje czy wyjazdy konferencyjne.