Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Aktualności studenckie

Zdjęcie grupy studentów na tle budynku Uniwersytetu w Burgas

Nasi studenci wzięli udział w wyjeździe do Burgas w ramach programu BIP (Blended Intensive Programme), który łączy elementy mobilności fizycznej i wirtualnej. Podczas pobytu zdobyli cenne doświadczenia zarówno akademickie, jak i międzykulturowe, uczestnicząc w zajęciach oraz warsztatach organizowanych przez uczelnię goszczącą. Wyjazd odbył się dzięki uczestnictwu ZUT w Uniwersytecie Europejskiem EUNICoast (https://eunicoast.eu), którego partnerem jest uczelnia w Burgas. Studenci Wydziału Informatyki zostali zaproszeni do uczestnictwa w tym programie.

Jednym z kluczowych wydarzeń wyjazdu był udział w konkursie programowania zespołowego. Drużyna w składzie:
Tadeusz Bindas, Monika Kocisz, Adam Mańczuk i Adam Wojturski osiągnęła w nim znaczący sukces – zajęli pierwsze miejsce wśród wszystkich drużyn zewnętrznych, skutecznie konkurując również z zespołami lokalnymi. Osiągnięcie to potwierdza wysoki poziom przygotowania merytorycznego oraz umiejętność efektywnej współpracy w międzynarodowym środowisku.

Jest to jedno z działań podjętych przez nowo powstałe na Naszym Wydziale Algorytmiczne Studenckie Koło Naukowe „BitWIse".

 

Życzymy kolejnych sukcesów!

 

grafika ozdobna

Profesjonalizm w praktyce - Strategia OSY to autorski projekt opracowany przez Karolinę Maj, który przekłada 20 lat doświadczenia w zarządzaniu, komunikacji, budowaniu strategii i profesjonalnej sieci partnerów, na fascynującą dawkę wiedzy, która ułatwi Ci osiągnięcie sukcesu w życiu zawodowym i osobistym. Projekt łączy kluczowe zasady etykiety biznesowej, skuteczności osobistej i autentyczności – fundamenty efektywnego działania w świecie biznesu, a wszystko to w odniesieniu do naukowo zweryfikowanych metod, sprawdzonych narzędzi, a także licznych przykładów zaczerpniętych z życia.

Data rozpoczęcia

09.04.2025 — 11:00

Zakres merytoryczny szkolenia 

  •  Podstawy osobistej skuteczności. 
    ●    Budowanie autentycznego i spójnego wizerunku online i offline.  
    ●    Podstawy etykiety biznesowej, czyli jak się zachować i jak uniknąć wpadek w relacjach biznesowy.
    ●    Podstawowe zasady komunikacji werbalnej, niewerbalnej i cyfrowej, które ułatwią Ci budowanie relacji w świecie biznesowym, jak również pomogą lepiej zrozumieć intencje drugie strony. 

Dlaczego warto?

  •  Nauczysz się podejmować bardziej świadome decyzje, które będą zgodne z Twoimi wartościami i celami. 
    ●    Zyskasz skuteczne metody zarządzania swoimi zasobami – czasem, energią i uwagą. 
    ●    Odkryjesz, jak wyrażać siebie w sposób autentyczny i budować trwałe, pełne zaufania relacje zawodowe. 
    ●    Poznasz techniki świadomej komunikacji, które ułatwią osiąganie zamierzonych celów z większą łatwością. 

System OSA pomoże Ci także utrzymać motywację i rozwijać autentyczne podejście do pracy i relacji biznesowych, co przełoży się na większą satysfakcję i efektywność.

Szkolenie jest skierowane do osób, które:

  •  Pragną rozwinąć swoje kompetencje zawodowe - menedżerowie, liderzy zespołów, właściciele firm oraz profesjonaliści, którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności w zarządzaniu sobą w czasie, komunikacji oraz stosowania zasad etyki biznesowej. 
    ●    Szukają wsparcia w rozwoju osobistym - osoby pragnące lepiej zarządzać swoim czasem, osiągać równowagę między życiem zawodowym a osobistym oraz zwiększyć pewność siebie i skuteczność w realizacji celów.
    ●    Budują swoją sieć kontaktów i partnerów biznesowych - Ludzie, którzy chcą skutecznie nawiązywać i rozwijać partnerskie relacje zawodowe oraz wykorzystać swoją sieć kontaktów do osiągania długofalowych sukcesów.
    ●    Cenią praktyczne podejście i sprawdzone metody - Osoby poszukujące konkretnych narzędzi i technik, które mogą natychmiast wdrożyć w swojej pracy i życiu codziennym.

Szkolenie poprowadzi Karolina Maj, doświadczona trenerka i ekspertka w dziedzinie zarządzania, marketingu, budowania partnerskich relacji oraz komunikacji, z ponad 20-letnim doświadczeniem. W swojej karierze współpracowała z globalnymi markami, takimi jak Google, Jetix Europe LTD (obecnie Disney), 4funTV i VIVA Polska. Przez 6 lat prowadziła również własną Agencję Marketingową, co pozwoliło jej zdobyć unikalną perspektywę na potrzeby małych i średnich przedsiębiorców. Wykłada contentmarketing i copywiriting na Akademii Górnośląskiej.  Dotychczas poprowadziła ponad 300 szkoleń biznesowych oraz blisko 1000 konsultacji B2B.  Łącząc wiedzę teoretyczną z praktycznym podejściem, potrafi efektywnie wspierać swoich klientów w osiąganiu ich pełnego potencjału, zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.

 

Bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz swoją karierę, czy już masz doświadczenie w swoim zawodzie, szkolenie jest dla każdego, kto pragnie wznieść swoje działania na wyższy poziom. 

Zapraszamy do rejestracji: https://innowacje.zut.edu.pl/wydarzenia/profesjonalizm-w-praktyce-strategia-osy

grafika ozdobna

Studenci Wydziału Informatyki wzięli udział w zawodach CAPTURE THE FLAG, zorganizowanych w ramach Projektu Akademia_CYBER.MIL w roku akademickim 2024/25, którego organizatorem jest Ministerstwo Obrony Narodowej, reprezentowane przez Departament Cyberbezpieczeństwa i Eksperckie Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny został zaproszony do udziału w Projekcie jako jedna z szesnastu Uczelni Wyższych w Polsce.

W ramach Projektu Akademia_CYBER.MIL udostępniono dla studentów biorących udział w Projekcie certyfikowane kursy z obszaru cyberbezpieczeństwa. Zwieńczeniem działań w ramach Projektu były ogólnopolskie zawody Capture The Flag, które odbyły się 3 marca 2025 roku w Warszawie. Wydział Informatyki reprezentował 4-osoby zespół w składzie: Martyna Zakrzewska, Piotr Pietrusewicz, Hubert Nowakowski, Paweł Ambicki oraz koordynator dr hab. inż. Imed El Fray - prof. ZUT. Zespół uplasował się w pierwszej 10-tce wśród zgłoszonych 16 drużyn!

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa!

grafika ozdobna, grupa studentów podczas rozdania dyploimów w biretkach i togach, dziekan wydziału informatyki podczas przemowy

W sobotę, 15 marca 2025 roku odbyło się uroczyste absolutorium i rozdanie dyplomów ukończenia studiów wyższych na Wydziale Informatyki ZUT. Uroczystość odbyła się w Auli Centrum Naukowo – Badawczego Nanotechnologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, gdzie spotkali się licznie przybyli absolwenci i abiturienci wraz z rodzinami i przyjaciółmi, przedstawiciele Władz uczelni oraz wykładowcy, promotorzy i pracownicy naszego Wydziału. Wśród prezydium swoją obecnością zaszczyli nas:  Prorektor ds. studenckich - prof. dr hab. inż. Arkadiusz Telesiński, Prorektor ds. kształcenia - dr inż. Piotr Piela oraz Prorektor ds. organizacji i współpracy z gospodarką dr hab. inż. Krzysztof Pietrusewicz, prof. ZUT obok Kolegium Wydziału Informatyki w składzie: Dziekan i Przewodniczący Kolegium WI - dr hab. inż. Krzysztof Małecki, prof. ZUT, Prodziekan ds. Organizacji i Rozwoju - dr inż. Mirosław Łazoryszczak, Prodziekani ds. Studenckich i Kształcenia - dr inż. Anna Barcz i dr inż. Piotr Błaszyński oraz Przewodniczący Rady Dyscypliny Naukowej – Informatyka Techniczna i Telekomunikacja - dr hab. inż. Marcin Korzeń, prof. ZUT.  

Słowa uznania oraz życzenia powodzenia w życiu prywatnym i zawodowym złożył absolwentom w swoim przemówieniu Dziekan Wydziału Informatyki zauważając, że nasi dyplomanci to wspaniali fachowcy z ogromnym potencjałem na sukces zawodowy w świecie IT. Również na ten aspekt zwrócił uwagę w swoim wystąpieniu Pan Prorektor Krzysztof Pietrusewicz, zachęcając młodych ludzi do dalszej pracy nad otwartością, szczerością, komunikacją i eliminacją marnotrawstwa, w tonie dobrej rady i recepty na osiągnięcie sukcesu w nowym etapie życia, jaki właśnie otwiera się przed naszymi dyplomantami. Nie zabrakło wspomnień i słów wzruszenia, które przekazał w ujmującym przemówieniu przedstawiciel braci studenckiej – starosta roku Pan Artur Waligóra.  

Uroczystość absolutorium i rozdania dyplomów ukończenia studiów wyższych w tym roku na naszym Wydziale, to święto ponad 120 młodych ludzi, z których połowa to inżynierowie, którzy odebrali dyplomy i wyruszą w dalszą drogę swojej kariery. Wśród nich na szczególne wyróżnienie zasłużyli laureaci Konkursu o Nagrodę Dziekana Wydziału Informatyki na najlepszą pracę dyplomową – inż. Krzysztof Warpachowicz i inż. Aleksandra Krzemień oraz inż. Krystian Szabat, który ukończył Studia Stacjonarne I stopnia z najwyższą średnią ocen, 4,78. Wyróżnione osoby otrzymały dyplomy uznania i nagrody.  

Uroczystość zakończyła część artystyczna wypełniona dźwiękami muzyki elektronicznej w wykonaniu zgranego duetu pracowników Wydziału Informatyki w składzie: dr inż. Mirosław Łazoryszczak i dr inż. Krzysztof Makles, którzy swoim występem zaprezentowali interesujące połączenie najnowszej technologii z klasycznym obliczem muzyki. 

Gratulujemy sukcesu wszystkim absolwentom! Życzymy powodzenia w pracy zawodowej i jednocześnie zapraszamy do realizowania się w pracy naukowej na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. 

Galeria zdjęć (po zalogowaniu), autor: Jerzy Undro

grafika ozdobna

Dziekan Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie zaprasza na uroczystość wręczenia dyplomów ukończenia studiów wyższych oraz absolutorium, które odbędzie się 15 marca 2025 r. (sobota) w godz. 11-13 w auli Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii al. Piastów 45 w Szczecinie.

W związku z uroczystością prosimy absolwentów o wcześniejsze zgłaszanie się do Dziekanatu Wydziału Informatyki (pok. 12) w celu:

pobrania odpisów dyplomu i suplementów.

Na uroczystość absolutorium zapraszamy studentów, którzy zrealizowali program studiów.

Zachęcamy do podtrzymywania tradycji akademickich i wystąpienia w togach i biretkach. Togi uczelnia udostępnia bezpłatnie, natomiast absolwenci będą mogli zakupić biretkę akademicką w cenie 25 zł.

Prosimy także o wcześniejsze przybycie w celu przygotowania się do uroczystości. Togi i biretki będą wydawane w holu budynku w godzinach 10:00 – 10:50.

Serdecznie zapraszamy osoby towarzyszące.