Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Główne kierunki badań podejmowanych w Katedrze Inżynierii Oprogramowania i Cyberbezpieczeństwa koncentrują się wokół opracowania zasad, metod i algorytmów tworzenia kompilatorów podzbioru języka VHDL do syntezy układów logicznych oraz ich implementacji, opracowania metod i algorytmów kompilatorów maszyn równoległych i systemów rozproszonych w części zrównoleglenia w sposób efektywny pętli programów sekwencyjnych. Prowadzone badania dotyczą języka specyfikacji polityk kontroli dostępu w rozproszonych systemach sieciowych oraz systemów do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego w środowisku rozproszonym.

dr inż. Piotr Błaszyński

Kierownik Katedry

dr inż. Piotr Błaszyński
tel. 91 449 56 51
pok. 113 (WI2)
pblaszynskiTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Administracja

Katedra Inżynierii Oprogramowania i Cyberbezpieczeństwa

Kierownik Katedry: dr inż. Piotr Błaszyński

Cel i zakres działalności

  • Realizacja dydaktyki w zakresie inżynierii oprogramowania, języków programowania, programowania równoległego i rozproszonego, kompilatorów, przetwarzania dużych zbiorów danych, ochrony i bezpieczeństwa informacji;
  • Realizacja badań naukowych w zakresie nowych technik programowania równoległego, technik automatycznego wytwarzania oprogramowania równoległego, algorytmów tworzenia oprogramowania do przetwarzania dużych zbiorów danych, ochrony i bezpieczeństwa informacji.

Zespoły

Zespół Badawczy Technik Programowania

Kierownik Zespołu: dr hab.inż. Marek Pałkowski - prof. ZUT

Zakres realizowanych badań
Realizacja dydaktyki w zakresie inżynierii oprogramowania, programowania równoległego i rozproszonego, kompilatorów, przetwarzania dużych zbiorów danych oraz badań naukowych w zakresie: nowych technik programowania równoległego, technik automatycznego wytwarzania oprogramowania równoległego, kompilatorów, algorytmów tworzenia oprogramowania do przetwarzania dużych zbiorów danych.

Skład osobowy:

  1. dr hab. inż.  Marek Pałkowski
  2. prof. dr hab. inż.  Włodzimierz Bielecki
  3. dr inż.  Agnieszka Konys
  4.  dr inż. Włodzimierz Wysocki
  5. dr Łukasz Radliński
  6. dr inż. Maciej Poliwoda
  7. dr inż. Piotr Błaszyński
  8. mgr inż. Mateusz Grużewski

Zespół Badawczy Ochrony Informacji

Kierownik Zespołu: dr hab. inż. Tomasz Hyla - prof. ZUT

Zakres realizowanych badań
Realizacja dydaktyki w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych powiązanych z cyberbepieczeństwem, algorytmizacji, testowania, działania systemów operacyjnych oraz badań naukowych z zakresu cyberbezpieczeństwa nastawione na praktyczne zastosowanie.

Skład osobowy:

  1. dr hab. inż. Tomasz Hyla
  2. dr hab. inż. Jerzy Pejaś
  3. dr hab. inż. Imed El Fray - prof. ZUT (badawczo-dydaktyczny) email:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 55 68, pok.: 105(WI2)
  4. dr  inż. Luiza Fabisiak
  5. mgr inż. Maciej Bartłomiejczyk
  6. mgr inż. Krzysztof Kuzak
  7. mgr inż Łukasz Cierocki
  8. mgr inż. Gerard Wawrzyniak

Zespół Dydaktyczny Technik Programowania

Kierownik Zespołu: dr. inż. Mirosław Mościcki

Zakres realizowanych badań.
Celem działań zespołu jest realizacja dydaktyki w zakresie inżynierii oprogramowania oraz języków programowania.

Skład osobowy:

  1. dr inż. Mykhailo Fedorov
  2. mgr inż. Sławomir Wernikowski
  3. dr inż. Tomasz Wierciński
  4. dr inż. Mirosław Mościcki

Laboratorium Systemów Obliczeniowych Wielkiej Mocy

Opiekun Laboratorium: mgr inż. Sławomir Wernikowski

Zakres realizowanych zadań
Laboratorium jest wykorzystywane do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu programowania równoległego oraz rozproszonego oraz kompilatorów optymalizujących.

Laboratorium Inżynierii Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych

Opiekun Laboratorium: dr hab. inż. Tomasz Hyla, prof. ZUT

Zakres realizowanych zadań
Laboratorium jest wykorzystywane do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu ochrony informacji.

 


[TOP]

 

TEMATY PRAC DYPLOMOWYCH KATEDRY INŻYNIERII OPROGRAMOWANIA I CYBERBEZPIECZEŃSTWA 2022

 

Dr inż. Tomasz Wierciński

  1. Analiza możliwości asynchronicznej komunikacji mikroserwisów z wykorzystaniem platformy Apache Kafka, S2/N2
  2. Opracowanie programu do walidacji komunikatów Swift z wykorzystaniem silnika regułowego w języku Java, S1/N1

 

Prof. dr hab. inż. Włodzimierz Bielecki

  1. Możliwości zrównoleglenia pętli programowych w OpenMP 4.x, S1/N1
  2. Programowanie kart graficznych za pomocą OpenMP 4.x, S1/N1
  3. Możliwości tworzenia zadań (zastosowanie dyrektywy task) w OpenMP 3.x, S1/N1

Dr inż. Agnieszka Konys

  1. Model bazy wiedzy oraz jego implementacja dla wybranego obszaru/dziedziny (S1/N1/S2/N2) -  w zależności od formy studiów będzie modyfikowany zakres.
  2. Model systemu wspomagania decyzji dla wybranej dziedziny (S1/N1/S2/N2) - w zależności od formy studiów będzie modyfikowany zakres.
  3. Ocena ontologii dziedzinowej dedykowanej dla wybranego obszaru (S2/N2)
  4. Projekt i implementacja aplikacji dla wybranej dziedziny (S1/N1)
  5. Wykorzystanie metod i technik wspomagających uczenie ontologii do populacji bazy wiedzy (S2/N2)
  6. Wykorzystanie narzędzi do przetwarzania dużych zbiorów danych - opracowanie np. modelu predykcyjnego wykorzystującego analizę dużych zbiorów danych dla danej dziedziny (S2/N2)
  7. Ekstrakcja informacji z wykorzystaniem narzędzi automatycznego/semi-automatycznego przetwarzania danych tekstowych i ich wykorzystanie w zarządzaniu wiedzą (S1/N1/S2/N2) -  w zależności od formy studiów będzie modyfikowany zakres.

Dr Łukasz Radliński

S1/N1:

  1. Projekt i implementacja multisportowego dziennika treningowego
  2. Aplikacja automatyzująca wykonywanie podstawowych analiz statystycznych dla wybranego zbioru danych
  3. Projekt i implementacja aplikacji na urządzenia przenośne do zarządzania zadaniami rodzinnymi i osobistymi

S2/N2:

  1. Prognozowanie czasochłonności implementacji historii użytkownika z wykorzystaniem technik uczenia maszynowego
  2. Prognozowanie czasu naprawy defektów z wykorzystaniem technik uczenia maszynowego
  3. Prognozowanie ponownego otwarcia zgłoszeń defektów z wykorzystaniem technik uczenia maszynowego